Saturday, June 18, 2011

Sabtu 18/6/11

Hari ini ummi mula masak untuk tengahari lauknya simple sahaja iaitu ikan kembong bakar dibanjiri air asam dan kari mamak...Habis licin nasi seperiuk tak cukup setelah pakat menambah..yang lambat tak dapat tambah ler...

Petangnya pulak ada orang datang hantar nasi dalam polisterin. Pun sangat sedap dan menyelerakan dalam setiap satu ada tiga jenis lauk; daging masak hitam, udang masak kalia dan ayam masak merah.. Jadinya budak baru yang namanya Thakif ni seronok ler kerana udang adalah kesukaannya. Dia kata dia hanya boleh telan ikan dengan udang jer. Yang lain macam ayam dan daging tak boleh telan...bahasa dia. Bila kita kata susahla nak duduk di sini kalau macam tu..kena balik rumah umi kamu..orang lain boleh jer makan lauk apa pun..kata dia kalau isi ayam boleh telan!

Sebelum tu ada tiga orang anggota Pekida datang nak jemput anak2 ni ke majlis kenduri malam ni..tapi  tak dapat dipenuhi permintaan ini kerana dah ada orang yang nak hantar makanan kepada mereka malam ni.

No comments:

Post a Comment