Tuesday, May 31, 2011

Selasa 31/5/11

Yang ada di asrama sekarang ini 13 orang. Jamal n the gang, Udin, Amin dan Fikah. Anas n the gang Ati, Hakim dan Imah. Yang single ada 4 org iaitu Aizat, Danial, Che On, Iwan dan Rauf. Jamal dan adik2nya memang teringin nak balik tapi nak balik ke mana tak tau..tefon mak dah not in service..lagi satu perangai mak depa suka pindah randah tiap2 tahun di Kulim nun...Yang gang Anas ni pula memang terbuang dan putus hubungan langsung tak ada siapa pun yang nak bertanya khabar tentang depa ni sejak bersama kami dah 4 tahun...nanti sambung...
Kami terpaksa balik kampung kerana dapat panggilan kecemasan emak walid letih sangat dan tak respon apa2 lagi..dan walid batalkan pengajian sulung malam ini di masjid PGA kerana hal tersebut...doakan agar mak walid sembuh.....

Selasa 31/5/11

Yang ada di asrama sekarang ini 13 orang. Jamal n the gang dia Udin, Amin dan Fikah. Anas n the gang Ati, Hakim dan Imah. Yang single ada 4 org iaitu Aizat, Danial, Che On, Iwan dan Rauf. Jamal dan adik2nya memang teringin nak balik tapi nak balik ke mana tak tau..tefon mak dah not in service..lagi satu perangai mak depa suka pindah randah tiap2 tahun di Kulim nun...Yang gang Anas ni pula memang terbuang dan putus hubungan langsung tak ada siapa pun yang nak bertanya khabar tentang depa ni sejak bersama kami dah 4 tahun...

Monday, May 30, 2011

Isnin 30/5/11 Cerita hari ni...

Tahfiz pagi ni ada...tapi yang tinggal hanya Che On, Rauf, Hakim dan yang balik sekejap Danial, Aizat, Hafiz dan Iwan. Sementara yang dah balik cuti ialah Sarah dan Hafiz, Basirah dan Nurul, Atikah dan dua adiknya Atirah dan Tifah yang balik ditemani Aizat..Ikin dihantar oleh Iwan, Nan diambil paksunya..Yang tak tau untung nasib mereka sama ada dapat balik atau tidak ialah Jamal dan the gang; Udin, Amin dan Fikah sebab mak depa tak dapat dihubungi kerana tukar no tefon. Husna gitu juga puas tefon maksunya tak berangkat. Ati, Imah dan Anas tak dipedulikan langsung oleh keluarga...
Jam 7:00pm tadi angah dan kak Izzah baru jer sampai balik dari mengambil Aizat di stesen bas Ipoh Medan Kid dan menghantar Husna di Sauk, K.Kangsar setelah berpuluh2 kali tefon menggunakan no hp yang kami ada, maksu dier, kakak dier dan makcik dier...tadi pagi ummi ada terima sms kosong dari no makcik dier, bila ummi call balik dapatlah cakap suruh amik Husna ni namun ngaku kosong jer..tak ada tindakan..Beginilah kita terpaksa terima...Ya tak ya kita kena hantar...setelah mencuba selama 2 hari...Sampai dirumah depa, angah kata ada 4 buah kereta kat rumah opah dia..macam ada kenduri...Dulu maksu dier kahwin langsung tak diberitahu dan tak dijemput si Husna ni..Sekali ni kita suruh buat i/c budak ni sebelum hantar balik ke asrama..biar ada tanggungjawab sikit kat anak sedara ni...sama2lah kita lihat nanti...
Pukul 10:00am tadi Hisyam, Hafizan dan Hakeemy telah di ambil oleh ibu angkat depa Pn Yati..Ummi kata si Hisyam pada mula kereta sampai tu buat dek dan pandang selenga jer kat ibu angkat ni hinggalah apabila abang2nya masukkan beg dalam kete barulah dia tersedar dari lamunan dan ikut depa masuk keketa. Mungkin dok fikir kut..aku ni balik terus ke atau balik kejap..Rupanya mak angkat ni dok mengikuti perkembangan depa melalui catatan kita ni...
Semalam ada suami isteri datang berkunjung ke sini En Hazrin dan Pn Azi, suaminya HA di Hospital Bahagia tapi tak dapat datang program hari jururawat tu..kebetulan masa tu Hisyam ada dekat situ lalu walid suruh dia nyanyikan lagu yang kat dewan hari tu..dia malu2...bila datang jer Hafizan suruh dia nyanyikan alasannya pakcik dan makcik ni tak dapat datang semalam...tanpa teragak2 dia tarik Hisyam..bagi salam dan terus berdendang...tersenyum tetamu kami dibuatnya....

Sunday, May 29, 2011

Ahad 29/05/2011 - Sambutan hari jadi kak Nadia

Kak Nadia yang pakai bju pink tu..






 Hafiz dah tak sabar menunggu

Saturday, May 28, 2011

Sabtu 28/5/11

Hari yang dinanti pun tibalah hari ini...Datanglah tetamu sebagaimana yang diberitahu seramai 70 orang lebih, sejak awal pagi sekitar jam 7:30. Walid sempat menemui yang datang sebelum ke Sek. Taayah kerana kami ada perkampungan ilmu selama seminggu cuti ini. Antara yang sempat ditemui seperti Hj Mat penderma tetap yang menghantar isterinya..banyak perubahan berlaku katanya setelah agak lama tidak bertandang kemari. Persembahan anak2 ini telah mendapat tepukan hangat dari para jururawat. Diantara yang menarik ialah persembahan pantun bersahaja dari Udin yang mendapat sorakan gemuruh kerana kebetulan ada yang bernama Eton dalam ramai2 yang datang tu..Hisyam dan abangnya Hafizan memukau semua yang hadir dalam dan luar dewan dengan lagu Oh Itik dan Buih Sabun lagu nostalgia ketika zaman walid darjah dua 1962..Ramai jururawat veteran yang menangis kegembiraan dan ada yang meminta anak berdua ini menyanyi sekali lagi lagu itu.. dan ada yang mengulang balik senikata yang dinyanyikan Hisyam dan Hafizan itu sambil menjalankan kerja gotong royong...Sekali lagi kak Izzah menyatakan kepuasan hati dengan persembahan hari ni. Cuma Aizat yang menggantikan tokwan lupa lirik dan kantoi. Kerana tak sempat hafal. Tokwan pula terpaksa balik kampung dihantar angah kerana paksunya meninggal dunia akibat kemalangan motorsikal. Tokwan memang dah lancar mendeklamasi sajak khas tu...tapi begitulah...

Gambar2 hari ini....



Photobucket
doa pembukaan oleh Rauf

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket
Ucapan dari Sister 

Photobucket

Photobucket
Ucapan dari Matron Pn.Chan


Photobucket
Ucapan Ummi

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket
Sarapan 

Photobucket


Photobucket

Photobucket
demo..macamana nak cuci tangan dg betul....




Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket
cara2 menyuci tangan - hand hygiene

Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket
Ucapan dari Danial wakil pelajar
Photobucket
persembahan nasyid
Photobucket

Photobucket
Aizat ganti tokwan mendeklamasikan sajak
Photobucket
Udin menyampaikan pantun bersahaja

Photobucket


Photobucket


Photobucket

tarian patung....


Photobucket


Photobucket

Photobucket
Hisyam sedang mengisi air di dalam botol

Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket
hisyam hampir nak menang dah...jama pi kacau...

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket
Ummi menerima sumbangan dari Pn.Chan
Photobucket
pn maggi tersedu tak leh berucap...
Photobucket
doa penutup dari Aizat


Photobucket