Sunday, December 15, 2013

Coach Adi datang dua kali hari ini....

Hari ini yang tinggal di asrama hanya 9 orang sahaja, yang lainnya menyertai Kem Tahfiz di Masjid Sultan Azlan Shah Jalan Diary Ipoh. Mereka pergi sejak petang semalam lagi untuk pendaftaran dan kebetulan kami sekeluarga kena pergi ke rumah Paklang Norddin di Sg Petani majlis pertunangan anak perempuannya. Hafiz anak Makcik Som tolong hantarkan mereka ke masjid tersebut. Coach Adi datang juga petang kelmarin untuk bawa tiga orang ke kelab polo. Melihat longgokan kayu yg ada dia minta budak2 ni buatkan pelantar sebanyak dua unit untuk kegunaan mereka dan yang sebaya mereka naik keatas belakang kuda. Semasa kami balik dari SP sekitar jam 9.30mlm, satu pelantar dan siap dibantu coach Adi sendiri.

Pagi ini coach datang bawa budak kecil sahaja ke kelab dan sebelah petang datang ambil budak besar pula dan angkut kedua2 pelantar itu ke kelab. Adi juga dikatakan berbincang dengan banglasia yang kerja dikilang depan untuk ambil serbuk kayu kilang utk dijadikan alas utk kuda tidur. Jadi hari ini Adi angkut sekali guni serbuk kayu tu agaknya.

Sementara itu ayah Meon ada singgah petang tadi untuk bertanyakan boleh tak terima anak yatim seramai 3 orang yang bapa mereka meninggal di Mekah katanya umur darjah empat kebawah. Dan ada seorang lagi tingkatan satu tapi masalahnya emak dia meroyan tak menentu jadi minta nak masuk ke asrama ni juga. Walid kata boleh bawa kesemua tu kesini sewaktu cuti ni dan kita boleh test sama ada mereka sesuai atau tidak di sini. Kalau perkembangan baik boleh terus tinggal dan belajar di sini.

No comments:

Post a Comment