Friday, December 23, 2011

Pagi ini walid diminta merujuk ke pusat kesihatan terdekat untuk buat pemeriksaan penuh tahap kesihatan walid di sana sebelum rawatan susulan ke IJN......

Makanya pergilah ke Klinik Kesihatan Ulu Kinta, Tg Rambutan pukul 8:10pagi sampai dapat no 12..tak pernah pergi pun sebelum ini...bila sampai giliran jam sudah 10:30...Dr baca surat yang walid unjukkan kepadanya kata dia kenapa hospital suruh datang sini disana kan boleh buat ini sumer...Klinik ini cuma hari Isnin dan Rabu saja untuk cek darah komdian dia punya result tiga minggu baru boleh siap...Pakcik kena pergi IJN 26, 27 masuk...Tak boleh siap ini macam..cuma boleh tulis sini akan buat pada......Walid pun ajak ummi pergi ke hospital Ipoh naik wad 7B nak jumpa Dr Izzati yang sain surat minta pergi klinik kesihatan terdekat ....dia tak ada dan tak ada muka yang kenal...jumpa Dr Michail begitulah lebih kurang tertulis kat name tag dia bagi penjelasan kat dia masalah walid..Dr perempuan Cina ni faham dan kata boleh buat dibawah...Walid minta dia keluarkan satu surat untuk itu...dia sibuk diserahkan kepada Dr Dharminder Sigh untuk isi borang berkaitan..dr ini kata pakcik puasa ke? Walid kata puasa apa dah kena makan ubat? Dia kata esok datang pukul 8pagi...Ok...Kami turun ke bawah...tapi walid kata kata ummi kita kena pastikan mana tempatnya dengan betul...Tanya orang macam2 jumpa dr tanya dan cari tak betul, jumpa siapa saja yang dikira boleh bantu kami tanya...Sampai sakit dan lenguh kaki lutut dan bagi ummi satu badan dah sakit..akhirnya jumpalah...sembanglah dengan seorang perempuan di kaunter, dia kata disini tempat ambil darah...puasa tak? Tak sebab ambik ubat pagi tadi....Dia kata mari masuk tanya bos dia...masuklah..boss tu orang India kulit Melayu..Perempuan tu cerita yang walid kena pergi IJN..dia kata hari Selasa 27/12...walid kata tarikh itulah di IJN..Pastu walid kata puasa mesti berapa jam? 8 jam kata dia..Ok tadi saya ambil ubat pukul 7...petang nanti boleh? Ok datang pukul 3..pukul 3 sudah ok....Kemudian ambil darah hantar sama bahagian Patologi.. dia orang 24 jam....Sabtu atau Ahad boleh dapat la....Alhamdulillah lega rasanya baliklah kami dan terus ambil lauk di Restoran Bunga Lawang...Bila sampai asrama tengok Sdr Samad ada atas pondok...rupa2nya  semua budak2 yang dijemput kenduri belum balik lagi...

No comments:

Post a Comment