Thursday, November 18, 2010

Rabu 17/11/2010 Solat Raya

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Pagi ini solat raya di surau bersama anak-anak yatim kami. Suasana yang damai dan hening dipagi ini disemarakkan dengan suara takbir yang mersik dari anak-anak yatim sebelum solat bermula pada jam 8.30 pagi. Solat diimamkan abang Sharaf (angah) kemudian diikuti dengan khutbah yang disampaikan Us. Suaid.


Walid berkhutbah

Danial dan Raof dok dengak....

khutbah kedua..


Raof tumpu sungguh...

Denan pikior ape tu hah...Nabi Ismail kena semelih..

begambor lepeh keluo sugho..

walid tinjau ape tu...

disbelah ummi tu kakak Yaman berpurdah

bgambo dgn 11 baju belang plk ye...

kome bio beno dah jadi 12 tu..caghi 1 lagi mane agaknye ye..

ah..itu la die moncoi depan plak..









Tipah tunjuk gigi arnab..

Fikah ok jer...

Ikin pun ok..


Imah soghonok dok ateh ghibe..
ummi dok nasihat jgn sedih...ummi ada...

rendang kak Iffah buat...resepi ummi.

lemang beli tapi dijamin sedap..

mee kuah abg angah..

dah kenyang perut..

dua beradek Imah dan Ati....

malu konon sorok muke deme...

sape ni Aizat ke Iwan,..gelap


Ikin makan sepinggan berdua dgn sape tu...

oo kamcing dgn Pikah ke..

Ummi sdg memujuk Danial yg teringin nak balik..

"kami dah boh baju kami dlm beg tp depa tak mai..ehk..Danial nak  keriau...

Imah dah merah mata tu...sian gitulah..ummi kan ada.. 

No comments:

Post a Comment